Uw gegevens in Vitalink raadplegen of wijzigen

Om uw gegevens op Vitalink te kunnen raadplegen, heeft u een speciale toepassing nodig: de Patient HealthViewer. De Patiënt HealthViewer maakt een beveiligde verbinding met Vitalink, controleert wie u bent met uw elektronische identiteitskaart en toont dan welke gegevens er over u in Vitalink zitten.

Momenteel ontwikkelen de ziekenfondsen een nieuwe versie. Daarom kan u momenteel de Patient HealthViewer niet meer downloaden. Binnenkort is de nieuwe versie beschikbaar. Die zal u niet meer hoeven te downloaden. Het wordt een online webtoepassing. 

Meer info over de nieuwe versie.  

Uw gegevens aanpassen

Als patiënt kunt u uw gegevens niet aanpassen. Alleen zorgverleners kunnen patiëntgegevens toevoegen of wijzigen.

Ziet u een fout in uw gegevens of ontbreekt er informatie, meld dat aan uw huisarts of andere zorgverlener.

Uw gegevens verwijderen

Wil u niet langer dat er gegevens over u in Vitalink staan?

  • U kan uw toestemming intrekken zodat er geen gegevens over u gedeeld mogen worden. Gegevens die op Vitalink stonden vóór u uw toestemming introk, blijven daar staan, maar niemand kan er nog aan. Ook uzelf niet en zelfs niet in noodgevallen.
  • Als u dat wilt kan u vragen om deze gegevens te laten verwijderen. Neem hiervoor contact op met 1700.

De gegevens van uw kinderen bekijken

Via de Patient HealthViewer (vanaf versie 6.1.2) kunt u als ouder ook de gegevens van uw minderjarig kind consulteren.

Uw kind kan ook zelf inloggen als het een kidsID heeft met een geactiveerde chip en pincode.